Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij

Wymiana liczników

W związku z wprowadzeniem nowoczesnego systemu zdalnego zarządzania licznikami energii elektrycznej, u niektórych odbiorców nastąpi wymiana licznika. Cały proces wymiany potrwa od 27 lipca do 30 grudnia 2016 roku. Elektromonterzy wymieniający liczniki posiadają imienne identyfikatory ze zdjęciem, ważne wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość.

Dołożymy wszelkich starań, aby zminimalizować związane z tym utrudnienia. Konieczne będzie krótkotrwałe odłączenie zasilania w momencie wymiany licznika. Jednocześnie zapewniamy, że dotychczasowe warunki dostaw energii elektrycznej pozostaną niezmienione, a w szczególności nie spowoduje to zwiększenia opłat, które Państwo ponoszą z tego tytułu.

Wpisując poniżej numer PPE (znaleźć go można na fakturze) mogą Państwo sprawdzić, czy i ewentualnie kiedy wymiana licznika będzie przeprowadzona u Państwa.

 

 

INFOLINIA801 77 29 29

832,26 torokilometrów sieci trakcyjnej

Od 9 do 15 stycznia br pracownicy PKP Energetyka S.A. pracowali przy usuwaniu lodu z sieci trakcyjnej, naprawie przepalonych przewodów jezdnych jak i przy usuwaniu powalonych na tory drzew.

Podsumowując akcję PKP Energetyka S.A. wyliczyła, że:
- lód usunięto z 832,26 torokilometrów sieci trakcyjnej  (ponad 550 torokilometrów sieci trakcyjnej było na głównych szlakach kolejowych) – a więc ponad dwukrotnie więcej niż pokazywały pierwsze szacunki
- uszkodzonych było 13 linii średniego napięcia (137,4 km)
- złamanych zostało 145 słupów linii średniego napięcia
- 100 izolatorów zostało uszkodzonych
- 18 podstacji trakcyjnych zostało odciętych od zasilania (15 z nich nie było zasilanych przez zewnętrznych dostawców)
- na dobę pracowało 300 pracowników PKP Energetyka S.A. oraz 24 pociągi sieciowe

Szacunkowe koszty poniesione przez PKP Energetyka S.A. tylko w tych dniach wynoszą około 2 150 000 zł.

Zastosowano różne metody usuwania lodu z sieci trakcyjnej – m.in. urządzenia do mechanicznego odbijania lodu. Metoda ta okazała się skuteczna tylko wtedy, gdy grubość lodu sięgała maksymalnie 10 milimetrów. Dlatego też takie rozwiązanie wykorzystano tylko na około 8% oblodzonej sieci trakcyjnej (62 torokilometry). Praktyka pokazała, że najskuteczniejszą metodą było ręczne skuwanie lodu. Jeden pociąg sieciowy usuwał lód z sieci trakcyjnej w tempie około 1 torokilometra na godzinę.

Anomalia pogodowa, zdarzająca się raz na kilkadziesiąt lat, polegała na tym, że silnie padający deszcz w temperaturze około -3 stopni Celcjusza zamarzał na wszystkim, także na sieci trakcyjnej. W ten sposób powstawało oblodzenie o grubości od 10 do 33 milimetrów uniemożliwiające jazdę pociągów (lokomotyw) elektrycznych.


***
PKP Energetyka S.A. to ogólnopolskie przedsiębiorstwo energetyczne działające na rynku od 2001 roku. Wydzielona ze struktur kolejowych Spółka jest dziś aktywnym uczestnikiem na rynku energii elektrycznej w Polsce. Zajmuje się sprzedażą i dystrybucją energii elektrycznej (energia trakcyjna na potrzeby przewoźników kolejowych i nietrakcyjna dla pozostałych klientów sprzedawana za pomocą bezpośrednich przyłączeń lub na zasadach TPA) oraz świadczeniem usług elektroenergetycznych. PKP Energetyka S.A. obsługuje około 45 tysięcy klientów, w tym około 37 tysięcy klientów instytucjonalnych, ponad 7 tysięcy klientów indywidualnych oraz 25 przewoźników kolejowych. W pierwszym półroczu 2009 Spółka sprzedała ogółem 1 729 GWh energii elektrycznej.
 

Ostatnio zmodyfikowano: 2016-02-29