Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij

Wymiana liczników

W związku z wprowadzeniem nowoczesnego systemu zdalnego zarządzania licznikami energii elektrycznej, u niektórych odbiorców nastąpi wymiana licznika. Cały proces wymiany potrwa od 27 lipca do 30 grudnia 2016 roku. Elektromonterzy wymieniający liczniki posiadają imienne identyfikatory ze zdjęciem, ważne wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość.

Dołożymy wszelkich starań, aby zminimalizować związane z tym utrudnienia. Konieczne będzie krótkotrwałe odłączenie zasilania w momencie wymiany licznika. Jednocześnie zapewniamy, że dotychczasowe warunki dostaw energii elektrycznej pozostaną niezmienione, a w szczególności nie spowoduje to zwiększenia opłat, które Państwo ponoszą z tego tytułu.

Wpisując poniżej numer PPE (znaleźć go można na fakturze) mogą Państwo sprawdzić, czy i ewentualnie kiedy wymiana licznika będzie przeprowadzona u Państwa.

 

 

INFOLINIA801 77 29 29

Nowy rekord - 291 km/h pociągu Pendolino w Polsce

W ramach testów na Centralnej Magistrali Kolejowej Pendolino pojechało 291 km/h. Pociąg sprawdzany był m.in. pod kątem współpracy z urządzeniami sterowania ruchem, procesu hamowania czy oddziaływania pola magnetycznego. W badaniach poza Instytutem Kolejnictwa, producentem pociągów i PKP Intercity, wzięły udział Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetyka.

W sobotę na Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Górą Włodowską a Psarami Pendolino pojechało 291 km/h. Testy prędkości to jeden z wielu elementów procesu badań, jakim przed wdrożeniem do codziennej eksploatacji poddawany jest każdy nowy pojazd kolejowy. Przyjmuje się, że pociąg powinien osiągnąć prędkość wyższą o 10% od maksymalnej eksploatacyjnej. W przypadku Pendolino jest to 275 km/h (dopuszczalna eksploatacyjna prędkość wynosi 250 km/h).

 

Kolejny element testów Pendolino przebiegł pomyślnie. Przy okazji po raz pierwszy na polskich torach osiągnęliśmy prędkość 291 km/h. To wynik pracy wielu osób z PKP Intercity oraz prowadzącego badania Instytutu Kolejnictwa, firmy Alstom, a także zarządcy infrastruktury PLK oraz odpowiadającej za sieć elektryczną PKP Energetyka. Dziękuję za ich wkład w projekt i zaangażowanie- mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

 

Do prac badawczych wykorzystywany jest ponad 40 kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Zawierciem/Górą Włodowską a Psarami/Knapówką. Oprócz dokładnego przetestowania składu, Polskie Linie Kolejowe testują także sieć trakcyjną polskiej konstrukcji, odcinki nowej nawierzchni kolejowej polskiej produkcji oraz szereg innych czynników. Już pierwszy weekend testów na CMK pokazał, że infrastruktura Polskich Linii Kolejowych jest gotowa do współpracy
z najnowocześniejszym taborem.

 

Z prędkością 160 km/h jeździmy w Polsce od 25 lat. W przyszłym roku rozpoczynamy regularną jazdę na Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością 200 km/h. Pendolino jest przede wszystkim dla infrastruktury kolejowej bardzo poważnym akceleratorem wielu innych inwestycji poza linią CMK, które spajają sieć kolejową dobrych prędkości na poziomie od 120 przez 160 km/h do 200 km/h – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

 

Testy prędkości stanowią jedynie część programu badań, na który składa się sprawdzanie:

- współpracy pojazdu z torem kolejowym,

- pantografu, czyli współpracy pojazdu z siecią trakcyjną,

- ew. zakłócenia emitowane do sieci,

- pola elektromagnetycznego,

- hałasu wewnętrznego,

- oddziaływania na tor,

- współpracy pojazdu z urządzeniami Sterowania Ruchem Kolejowym i licznikami osi,

- hamulców.

 

Przejazd z prędkością 291 km/h miał miejsce w sobotę (23 listopada) o godzinie 14.59.

 

W związku z wymogiem zapewnienia maksymalnych warunków bezpieczeństwa (zachowanie wysokiego poziomu widoczności) jazdy testowe prowadzone są w warunkach dziennych. Powoduje to konieczność weekendowego wyłączania części linii z kursowania pociągów pasażerskich. Bez zmian kursują pociągi rel. Warszawa – Kraków, natomiast część pociągów jadących do/z Katowic jedzie wyjątkowo objazdem przez Częstochowę, a kursowanie jednego połączenia zostało czasowo zawieszone. Wykorzystanie alternatywnej trasy powoduje wydłużenie czasu przejazdu do ok. 2 godzin.

 

Lista pociągów zawieszonych:

·         EIC 4140 „Comenius” rel. Katowice – Warszawa Wsch.

·         EIC 1440 „Comenius” rel. Warszawa Wsch. – Katowice 

Pasażerowie, którzy nabyli bilety w przedsprzedaży na weekendowe przejazdy pociągiem „Comenius” proszeni są o zgłoszenie się do PKP Intercity w celu zwrotu lub wymiany biletów. Dla pasażerów przewoźnik przygotował również rekompensatę w postaci voucherów.

 

Lista pociągów kursujących objazdem:

·         TLK 26102„Sztygar” rel. Lublin  – Wrocław Gł.

·         EIC 14009 „Varsovia” rel. Warszawa Wsch. – Budapeszt Keleti

·         EIC 41002 „Sobieski” rel. Wiedeń – Warszawa Wsch.

·         EIC 14002 „Sobieski” rel. Warszawa Wsch. – Wiedeń

 

Kolejne dwa weekendy jazd testowych zaplanowano na 30 XI-1 XII oraz 7-8 XII.

 

Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów można sprawdzić na stronie www.intercity.pl
i www.rozklad-pkp.pl,pod numerem infolinii PKP Intercity 19 757 lub w punktach informacyjnych na dworcach. Pasażerowie będą informowani o zmianach również: w kasach, poprzez zapowiedzi głosowe na dworcach, przez drużyny konduktorskie w pociągach, Facebooku i Twitterze.

Ostatnio zmodyfikowano: 2016-02-29