Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij

Wymiana liczników

W związku z wprowadzeniem nowoczesnego systemu zdalnego zarządzania licznikami energii elektrycznej, u niektórych odbiorców nastąpi wymiana licznika. Cały proces wymiany potrwa od 27 lipca do 30 grudnia 2016 roku. Elektromonterzy wymieniający liczniki posiadają imienne identyfikatory ze zdjęciem, ważne wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość.

Dołożymy wszelkich starań, aby zminimalizować związane z tym utrudnienia. Konieczne będzie krótkotrwałe odłączenie zasilania w momencie wymiany licznika. Jednocześnie zapewniamy, że dotychczasowe warunki dostaw energii elektrycznej pozostaną niezmienione, a w szczególności nie spowoduje to zwiększenia opłat, które Państwo ponoszą z tego tytułu.

Wpisując poniżej numer PPE (znaleźć go można na fakturze) mogą Państwo sprawdzić, czy i ewentualnie kiedy wymiana licznika będzie przeprowadzona u Państwa.

 

 

PL/EN
INFOLINIA801 77 29 29

Działania Grupy PKP w związku z trudnymi warunkami pogodowymi

W Warszawie, gdzie doszło do oblodzenia na stacji Warszawa Grochów, powołano specjalny Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego. 166 maszyn do odśnieżania torów i rozjazdów oraz kilkadziesiąt urządzeń do odladzania i odszraniania sieci trakcyjnej walczy z zimą. Dodatkowa informacja pasażerska na największych dworcach, wszystkie obiekty otwarte całodobowo. Od godziny 6:00 do 12.00  na 1828 pociągów opóźnienie powyżej 60 minut miały 64 pociągi, czyli 3,5% wszystkich połączeń. Specjalnymi pociągami służącymi do odladzania i odszraniania sieci dysponuje również PKP Energetyka. W całej Polsce znajdują się również zespoły utrzymujące elektryczne ogrzewanie rozjazdów, gotowe dotrzeć tam, gdzie warunki sparaliżują pracę urządzeń.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe. Dodatkowo na 40 wytypowanych obiektach oraz w składach z wagonami gastronomicznymi, przy opóźnianiach pociągów powyżej 1 godziny, podróżni otrzymują ciepłe napoje.

Pasażerowie na bieżąco są informowani o aktualnej sytuacji w ruchu kolejowym. W razie nieplanowanych zdarzeń konduktorzy zobowiązani są do przekazywania bieżących komunikatów o przyczynach zatrzymania pociągu i przewidywanym czasie opóźnienia oraz o możliwości przesiadki.

Na największych dworcach (Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Toruń, Bydgoszcz,  Lublin, Rzeszów, Zakopane oraz Łódź Kaliska) pracują mobilni informatorzy. Ponadto na warszawskim Dworcu Centralnym, wydłużone zostały godziny pracy Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity (od godziny 7 rano).

W razie potrzeby PKP Intercity przewiduje również uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Wykorzystanie dodatkowych środków transportu zależeć będzie od ogólnych warunków pogodowych, w tym przejezdności dróg oraz dostępności unieruchomionego składu. W przypadku braku możliwości przesadzenia pasażerów pociągi ściągane są z tras awaryjnymi lokomotywami spalinowymi udostępnianymi przewoźnikom przez PKP PLK.

Grupa PKP w gotowości

PKP Intercity zapewnia całodobową obsługę techniczną. Nowością w zakresie serwisowania pociągów jest urządzenie zapobiegające nadmiernemu oblodzeniu podwozi. Urządzenie działa na zasadzie natryskiwania na podwozie pociągu podgrzanego płynu, który tworzy warstwę ochronną przed ponownym zamarzaniem i gromadzeniem się lodu. PKP Intercity  jest jedynym przewoźnikiem kolejowym w kraju dysponującym tego typu instalacją. System jest sprawdzony w Skandynawii, dysponują nim także koleje niemieckie.

Przewoźnik ma w gotowości  w sumie blisko 1700 wagonów i 280 lokomotyw.  Z tego ok. 20% to rezerwa taborowa, która stacjonuje na najważniejszych stacjach węzłowych takich jak: Poznań, Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Zapasowe wagony i lokomotywy są na bieżąco wykorzystywane nie tylko dla bieżących wzmocnień związanych z przepływem pasażerów, ale także w sytuacji wystąpienia awarii. W sezonie zimowym do obsługi taboru gotowych jest ponad 4 tys. pracowników.

PKP Polskie Linie Kolejowe dysponują 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami. W zależności od warunków pogodowych utrzymaniem infrastruktury w okresie zimowym zajmie się nawet 16 tys. osób. Specjalnymi pociągami służącymi do odladzania i odszraniania sieci dysponuje również PKP Energetyka. W całej Polsce znajdują się również zespoły utrzymujące elektryczne ogrzewanie rozjazdów, gotowe dotrzeć tam, gdzie warunki sparaliżują pracę urządzeń.

Nocne patrole pociągów sieciowych PKP Energetyka:

31.01/1.02. 2014
Jarocin
Linia 272, 281, szl. Jarocin - Zduny - Poznań Krzesiny - Jarocin
22:43÷4:40
195 km Patrol
Ostrów
Linia 272, szl. Ostrów - Łęka - Ostrów - Jarocin - Ostrów
23:00÷5:00
208 km Patrol
Pilawa
Linia 7, Otwock - Pilawa
0:01÷3:20
55 km Patrol
Siedlce
Linia 2, Siedlce - Mińsk Maz. T. 1 i 2
0:20÷4:20
104 km Patrol

Ostatnio zmodyfikowano: 2016-02-29

Zadaj pytanie

Wybierz temat wiadomości i sprawdź szczegóły naszej oferty

Znajdź nas: