Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij
PL/EN
INFOLINIA801 77 29 29

Emisja obligacji PKP Energetyka – kolejny krok ku modernizacji polskich kolei

PKP Energetyka SA podpisała umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) oraz ING Bankiem Śląskim SA (ING) na emisję obligacji o wartości 500 milionów złotych. Środki pozyskane w wyniku emisji zostaną przeznaczone na finansowanie programu modernizacji układów zasilania sieci trakcyjnej, co umożliwi poruszanie się pociągów z większą prędkością.

Emisja obligacji przez PKP Energetyka jest jednym z elementów umożliwiających realizację przez Spółkę programu modernizacji układów zasilania sieci trakcyjnej.

Celem tego programu jest poprawa parametrów jakościowych zasilania w energię elektryczną sieci trakcyjnej. Inwestycje modernizacyjne w ramach projektu rozpoczęły się w 2012 r., a planowany termin ich ukończenia przypada na rok 2015. Wartość całego programu inwestycyjnego wynosi
ponad 1 mld złotych. Emisja obligacji w pełni zaspokaja potrzeby PKP Energetyka w zakresie zewnętrznego finansowania tej inwestycji. Pozostałą kwotę Spółka zamierza sfinansować ze środków pozyskanych w ramach prowadzenia działalności biznesowej.

Emisja obligacji PKP Energetyka ma charakter niepubliczny, a jej całość została objęta przez banki BGK oraz ING. Termin zapadalności obligacji przypada na 15 grudnia 2020 r.

Emisja obligacji zapewnia bezpieczne i stabilne finansowanie kluczowego programu inwestycyjnego Spółki, jakim jest modernizacja układów zasilania sieci trakcyjnej – powiedziała Marta Towpik, członek zarządu, dyrektor ekonomiczno-finansowy PKP Energetyka.  Warunki, na jakich odbywa się ta emisja świadczą o tym, że PKP Energetyka jest dobrze postrzegana przez instytucje finansowe i cieszy się ichzaufaniem – dodaje. 

Modernizacja układów zasilania sieci trakcyjnej to bardzo ważny element szerszego programu inwestycyjnego w infrastrukturę kolejową, służący  przystosowaniu linii kolejowych do zwiększonej prędkości pociągów. 

Docelowo program zakłada, że w 2015 r. linie kolejowe, po których jeździć będą m.in. pociągi Pendolino, zostaną w pełni przystosowane do ich wymogów w zakresie poboru mocy. Realizacja programu inwestycyjnego oznaczać będzie istotną zmianę jakościową na kolei, która powinna przełożyć się na komfort i zadowolenie pasażerów.

Jesteśmy świadomi znaczenia naszych prac dla końcowego sukcesu całego programu unowocześnienia polskich kolei – powiedział Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka.Czujemy się odpowiedzialni nie tylko wobec naszych  klientów czyli PKP Polskie Linie Kolejowe SA i przewoźników kolejowych, ale przede wszystkim pasażerów, którzy w pierwszej kolejności skorzystają na zmianach jakościowych - w infrastrukturze kolejowej dodaje.

 


powrót do listy

Ostatnio zmodyfikowano: 2016-02-29