Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij
PL/EN
INFOLINIA801 77 29 29

PKP Energetyka rozpoczęła budowę trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

PKP Energetyka ruszyła z budową trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST). Pomorski zakład spółki rozpoczął w lipcu prace elektrotrakcyjne jako podwykonawca firmy Strabag. Budowa pierwszego etapu linii SST potrwa dwa lata, a jej koszt sięgnie blisko 240 mln zł. Inwestorem jest gmina miasto Szczecin, która otrzymała na realizację tego projektu dofinansowanie z funduszy unijnych w wysokości 106 mln zł.

PKP Energetyka jest podwykonawcą konsorcjum Mytoll – Strabag, które wygrało przetarg na wykonanie prac budowlanych przy pierwszym etapie budowy linii SST o wartości blisko 240 mln zł. Konsorcjum zbuduje czterokilometrową trasę od Basenu Górniczego do przyszłej pętli przy ul. Turkusowej. Pierwszy plac budowy został przekazany przez miasto pod koniec kwietnia, inwestycja potrwa co najmniej do kwietnia 2015 roku.
 

- Marzenia o szybkim tramwaju spełniają się – powiedział Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. – W 2015 roku mieszkańcy będą mogli korzystać z nowego połączenia tramwajowego między prawobrzeżem i lewobrzeżem Szczecina. To niezwykle istotna i długo oczekiwana inwestycja.

Zaplanowane prace energetyczne obejmą montaż 154 słupów trakcyjnych z konstrukcjami nośnymi i przewodami sieci jezdnej oraz blisko 9 km tramwajowej sieci trakcyjnej. Zamówienie obejmuje także sterownie napędów trzech zwrotnic wraz z ogrzewaniem, trzy stacje prostownikowe trakcyjne, linie kablowe trakcyjne i sterowniczo-sygnalizacyjne (ok. 20 km) oraz zdalne sterowanie centralną dyspozytornią.
 

– Inwestor docenił wieloletnie doświadczenie PKP Energetyka – skomentował Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka. – Od wielu lat działamy nie tylko na rynku kolejowym, ale wykonujemy projekty infrastrukturalne wymagające specjalistycznej wiedzy i sprzętu. Ten projekt jest dla nas tym bardziej cenny, że przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców Szczecina – dodał.
 

Pierwsze projekty tej nowej trasy powstały już w latach siedemdziesiątych. Inwestycja skuteczniej połączy komunikacyjnie oba brzegi Szczecina i skróci czas podróży, ten bardziej komfortowy środek transportu ma również zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do miasta. Dzięki nowemu połączeniu z centrum znikną też bariery rozwojowe terenów miasta po prawej stronie rzeki.
 

Inwestycja cieszy się ogromnym zainteresowaniem szczecinian. Specjalnie na potrzeby budowy linii SST zostanie też przesunięta o kilkadziesiąt metrów zabytkowa willa Gruenberga, przedwojennego producenta organów.
 

powrót do listy

Ostatnio zmodyfikowano: 2016-02-29