Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij
PL/
INFOLINIA801 77 29 29

Wizyta UTK w PKP Energetyka, na terenie planowanego Poligonu szkoleniowego sieci trakcyjnej w Słotwinach koło Łodzi.

Realne działania na rzecz bezpieczeństwa sieci trakcyjnej oraz ruchu kolejowego, w tym digitalizacja pracy elektromonterów, automatyczny system ostrzegania maszynistów i szkolenia z wykorzystaniem najnowszych technologii to tematy poruszane podczas spotkania pracowników Urzędu Transportu Kolejowego z przedstawicielami PKP Energetyka.  Reprezentacja UTK przyjechała do Zakładu Robót Energetycznych firmy, gdzie wg planów ma powstać multimedialne centrum edukacyjne dla pracowników kolei.

W spotkaniu udział wzięli: Wiceprezes Kamil Wilde wraz z Dyrektorami departamentów Regulacji Rynku, Techniki i Wyrobów, Monitorowania i Bezpieczeństwa oraz Planowania i Nadzoru. Na miejscu delegację przywitali: Wojciech Orzech – Prezes Zarządu PKP Energetyka, Paweł Drzewiecki – Dyrektor ZRE Słotwiny oraz pracownicy odpowiedzialni za obszary bezpieczeństwa i digitalizacji spółki.

Wizyta miała charakter bardzo praktyczny. Przedstawiciele UTK przetestowali mobilną wersję aplikacji E-Tabor (narzędzia IT wspierającego system zarządzania bezpieczeństwem ruchu kolejowego SMS i system zarządzania utrzymaniem pojazdów kolejowych MMS), obejrzeli z bliska pociąg sieciowy i jego możliwości, przećwiczyli moduł szkoleniowy na mobilnym symulatorze. Jan Siudecki – Dyrektor Departamentu Techniki i Wyrobów wcielił się w rolę kandydata na elektromontera – założył gogle VR i krok po kroku przeszedł elementarz przygotowania do pracy na tym stanowisku. Szkolenia z wykorzystaniem technologii Virtual Reality to dobra odpowiedź na tzw. „lukę pokoleniową” w sektorze kolejowym – zgodzili się wszyscy obserwujący.

Przyszłość? Predyktywne zapobieganie obladzaniu sieci. Wykorzystanie technologii video do wsparcia możliwości kierującego pociągiem. Inteligentne zarządzanie majątkiem sieciowym. Prezentujący w/w projekty przedstawiciele PKP Energetyka podkreślali partnerstwo przy ich realizacji z Politechniką Warszawską, Instytutem Kolejnictwa oraz NCBiR.

Czy polska kolej może być konkurencyjnym środkiem transportu i pożądanym miejscem pracy? Jak najbardziej tak – podsumowali uczestnicy ponad 3-godzinnej wizyty. Obie strony zadeklarowały chęć dalszej współpracy i ustaliły terminy kolejnych spotkań pogłębiających wybrane tematy.

powrót do listy

Ostatnio zmodyfikowano: 2018-08-28