PPE (Punkt Poboru Energii), to miejsce w jakim dokonywany jest pomiar zużytej energii elektrycznej oznaczone przez OSD unikalnym numerem. Jeżeli pod jednym adresem znajduje się więcej niż jedno urządzenie pomiarowe, to są one odrębnymi punktami poboru.
OSD (Operator Systemu Dystrybucyjnego) to lokalny zakład energetyczny, który jest właścicielem sieci dystrybucyjnej na obszarze swojego działania. OSD odpowiada za prawidłowe działanie i stan techniczny linii zasilających, stacji transformatorowych oraz dokonuje odczytów stanów liczników energii elektrycznej.
Sprzedawcę może zmienić dowolny Odbiorca, czyli każdy, kto otrzymuje lub pobiera energię elektryczną na podstawie umowy z przedsiębiorstwem energetycznym.
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest procesem, który składa się z kilku kroków:
Cały proces zmiany sprzedawcy w imieniu Klienta (Odbiorcy) wykonuje PKP Energetyka S.A. na podstawie uzyskanego pełnomocnictwa.
Termin zmiany sprzedawcy zależy od okresu wypowiedzenia i zobowiązania lojalnościowego, które wiążą Klienta (Odbiorcę) z obecnym sprzedawcą. Oznacza to, że umowę na sprzedaż energii należy wypowiedzieć z końcem wskazanego przez Klienta okresu obowiązywania umowy zawartej z obecnym sprzedawcą.
Nie ma takiej potrzeby. Wszystkie czynności są po stronie PKP Energetyka S.A, która rozwiązuje umowę w imieniu Klienta (Odbiorcy) na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Korzyści dla Klienta (Odbiorcy) wynikające ze zmiany sprzedawcy energii elektrycznej to :
Tak, jest to prawo Klienta (Odbiorcy), zgodnie z zasadą TPA (Third Party Access), nad przestrzeganiem której czuwa Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.
Nie ma takiej możliwości. Spółki dystrybucyjne są naturalnym monopolistą na danym terenie, dlatego po zmianie sprzedawcy Klient (Odbiorca) pozostaje u tego samego dystrybutora. Zmianie może ulec jedynie sprzedawca energii elektrycznej.
Nie. Zmiana sprzedawcy jest płynna. Dzięki temu nie ma możliwości, żeby dostawa prądu została przerwana. Gwarantuje to zapis, zgodnie z którym umowa z nowym sprzedawcą nie wejdzie w życie do czasu rozwiązania umowy z poprzednim sprzedawcą.
Dystrybutor nie ma możliwości stosowania praktyk dyskryminacyjnych. Podpisanie umowy dystrybucyjnej zobowiązuje go do usuwania usterek i świadczenia innych usług w określonym terminie. Przez cały czas nad bezpieczeństwem Klienta (Odbiorcy) czuwają instytucje państwowe, w tym Urząd Regulacji Energetyki.
Przy taryfach G1x i Cxx odpowiada za to lokalny dystrybutor, który dokonuje zmiany we własnym zakresie oraz na własny koszt. W taryfach Bxx odpowiedzialność za dostosowanie układu ponosi właściciel, czyli Klient (Odbiorca).
Za przerwy w dostawie prądu oraz usuwanie awarii odpowiada lokalny dystrybutor (nie mylić ze sprzedawcą energii). W związku z tym wszelkie zgłoszenia związane z awariami lub problemami z dostawą energii należy kierować bezpośrednio do dystrybutora. W przypadku awarii należy skontaktować się z pogotowiem energetycznym pod numerem tel.: 991.
Na fakturze mogą sporadycznie występować różnice we wskazaniach licznika, wynikające z okresu rozliczenia. Wprawdzie dystrybutor rozlicza Klienta (Odbiorcę) za okres trzydziestodniowy, ale niekoniecznie jest to okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca. Wszelkie niezgodności wyrównują się przy kolejnych wystawianych fakturach. Różnice nie powinny przekroczyć kilku procent wartości faktury.
Jest to opłata, która pokrywa koszty związane z obsługą Klienta (Odbiorcy).
Fakturę należy opłacić w ciągu 14 dni od daty jej wystawienia.
Tak, Klient (Odbiorca) może odstąpić od umowy w każdym momencie jej obowiązywania. Jeśli współpraca jest rozwiązywana na życzenie Klienta (Odbiorcy) przed terminem, a także gdy jej przyczyną jest niewykonanie usługi z winy Klienta, PKP ENERGETYKA S.A. ma prawo naliczyć karę zgodnie z zapisami w umowie.
Jeżeli Klient (Odbiorca) nie zgłosi wypowiedzenia umowy, automatycznie ulega ona przedłużeniu na czas nieokreślony, na warunkach standardowej taryfy.
Zakładki dot. Formularza, Centrali, Oddziałów i Zakładów są dostępne, klikając link: www.pkpenergetyka.pl/Obsluga-klienta/Kontakt PKP Energetyka S.A. - Zakład Mazowiecki
Szczegółowe informacje na powyższy temat prosimy zgłosić drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail: windykacja@pkpenergetyka.pl
Wg. zapisów w OWU odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Odbiorcy w formie pisemnej na adres wskazany w Umowie.
W sprawie otrzymania oferty dotyczącej sprzedaży energii elektrycznej prosimy o kontakt drogą elektroniczną, pisząc na adres e-mailo na adres: KOS@pkpenergetyka.pl
Wszelkie zapytania odnośnie stażu/praktyk studenckich prosimy kierować drogą elektroniczną na adres e-mail: HR_BP@pkpenergetyka.pl
Wszelkie awarie i problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres e-mail:www.pkpenergetyka.pl/Obsluga-klienta/Pomoc/Zglos-awarie
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt, dzwoniąc pod nr tel.: 801 772 929 lub (0-22) 474 19 00 oraz pisząc na adres e-mail: bok@pkpenergetyka.pl
Zamień tradycyjną fakturę na e-fakturę. Sprawdź jakie to proste
więcej
Wybierz temat wiadomości i sprawdź szczegóły naszej oferty