Zdarzają się sytuacje w których sieci i urządzenia elektroenergetyczne ulegają awariom, co powoduje przerwy w dostawie energii elektrycznej. W takim przypadku, gdy są Państwo naszymi klientami (mają Państwo zawartą z nami umowę kompleksową lub umowę o świadczenie usługi dystrybucyjnej) należy powiadomić o fakcie zaistnienia awarii odpowiednią terytorialnie dyspozyturę (załącznik poniżej).
Pracownicy dyspozytur odbierający zgłoszenie o uszkodzeniu zadecydują o konieczności wysłania ekipy pogotowia energetycznego na miejsce awarii. Należy jednak pamiętać, że pogotowie energetyczne będzie mogło interweniować tylko w przypadku, w którym uszkodzeniu ulegnie sieć dystrybucyjna będąca własnością PKP Energetyka S.A. W przypadku, gdy awaria nie jest spowodowana przez odbiorcę interwencja pogotowia energetycznego jest bezpłatna.
Pogotowie energetyczne dokonuje naprawy uszkodzonych elementów sieci dystrybucyjnej do granicy własności pomiędzy przedsiębiorstwem energetycznym a odbiorcą, która określona jest w umowie kompleksowej lub umowie o świadczenie usługi dystrybucyjnej.